23 Haziran 2009 Salı

Italya.. her zamanki gibi olaylı! (Turkish)


04/11/2008
Italya.. her zamanki gibi olaylı!

Yine İtalya, yine olay.. İtalya’ya her geldiğimde nasıl geri döneceğim merak konusu oluyor. Bu seferki olay, transit yolcuların sadece bir kere ülkeye giriş çıkış hakkı olması ve benim uçuş planımın Miami-Roma-Milano-İstanbul şeklinde olması nedeniyle saatlerce havaalanında mahsur kalmam!


O kadar da iyi bir fikir değilmiş!!
Kesinlikle mantıklı, ama bilgi eksikliği nedeniyle uçuşumu Milan üzerine aldırmam kötü bir fikirmiş (!). Uçağımı bir gece önceden değiştiren Alitalia, Roma’da 9 saat beklemem gerektiğimi söyleyince, Milan üzerinden aktarmalı gidebileceğimi düşünmüştüm. Bu sayede son İzmir uçağına yetişip Salı gecesini evimde geçirebilecektim ki Roma havaalanı pasaport kontrolünde bu hayalim sona erdi.

Pasaport kuyruğuna girdiğimde ne kadar hoş olduğunu düşündüğüm sarışın pasaport polisi, ”schengen’in nerde?” sorusuna Amerikan vizem var ve transit yolcuyum cevabını alınca birden form değiştirip çılgın bir hayvana dönüştü. Yarım yamalak İngilizcesi’yle geri çekilmemi emreden daha sonra da ”yürü” şeklinde komut veren bu yaratıkla beraber bir sonraki 3 saatimi havaalanı sınır karakolunda geçirdim. Amerika’da ”güvenlik” açısından insanları iç çamaşırına kadar ararken , yurtdışı vizesini bile kontrol etmediğinden bunların olabileceği aklıma bile gelmemişti. Pasaport ve biletlerime el koyan polisler, farklı mekanlarda(!) yaklaşık 2 saat değil oradan ayrılmak, onları gözümün önünden bile kaybedemezdim. 3 saatlik bir sinir harbinin sonunda, havaalanı polisi zoruyla ”involuntary rerouting” notu düşülmüş bir şekilde gelen 1800 YTL değerindeki Roma-İstanbul biletimi alabildim. İşin kötü yanı zaten toplamda 4 gün sürecek olan seyehatim in 1 gecesi gitti ve 18 saattir yoldayım... Üstelik daha önümmde 13 saat var!...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

50. Ülke Anısına

İlk yurtdışı seyahatimi ailemle birlikte 5 yaşındayken Almanya’ya yapmıştım. 2019 Ekim sonu itibarı ile 28 senede toplam 50 ülkeye ulaştım....