5 Kasım 2019 Salı

50. Ülke Anısına


İlk yurtdışı seyahatimi ailemle birlikte 5 yaşındayken Almanya’ya yapmıştım. 2019 Ekim sonu itibarı ile 28 senede toplam 50 ülkeye ulaştım. Evlendikten sonra eşim ve yeni doğan kızımla gezilerime devam ederken, ailenin en minik üyesi Maya, henüz 2 yaşına basmadan 10 ülke görme şansı yakaladı.

Kurumsal Pazarlama üzerine kariyer yaparken, tüm gezi programlarımı çalışma hayatına göre planlıyorum. Daha çok ülke gezebilmenin altın kuralı olarak uçak fırsatlarını kovalamayı ve gezileri kısa ama sık tutabilmeyi görüyorum. Avrupa'daki birçok ülkeye hafta sonu gidip gelmenin bir çok açıdan en pratik yol olduğunu keşfettiğimden beri bunu tercih ediyorum. Ancak en pahalı biletler de genellikle Cuma-Cumartesi gidiş ve Pazar günü dönüşler oluyor. Bu nedenle önce tarih belirleyip sonra geziye karar vermek yerine, en ucuz uçak biletleri fırsatlarını kollayarak planlar yapıyorum.


İlk Gittiğim Ülke


Ailemin bir bölümü Almanya Frankfurt'ta yaşadığı için ilk olarak 5 yaşındayken orayı ziyaret ettim. Bu lokasyon pek çok ülkeye sınır komşusu olduğu için oradan farklı ülkeleri de görme şansım oldu.




Farklı Ülkelere Gitme Nedenim


Daha çok yeni ülke görme fikri üniversite eğitimim sırasında Hollanda’da kaldığım bir yıl boyunca oluştu. Orta Avrupa'da çevre ülkelere tren ve otobüs gibi daha ucuz seyahat yollarının da olmasıyla bir süre sonra kendimi gittiğim ülkeleri sayar halde buldum. 2006-2016 yılları arasındaki global ekonomik stabilite ve düşük döviz kurları da bu dönemde ucuz seyahat etmeyi mümkün hale getirdi.


Ülke Sayısı


2019 Ekim sonu itibarıyla 50 sayısına ulaştım. Bu benim için önemli bir dönüm noktasıydı çünkü 40 yaşına ulaşmadan 50 ülkeye gitme gibi kendi koyduğum bir hedefim vardı. Buna 34 yaşına girmeden ulaşmak benim için büyük bir mutluluk. Belirli bir sayıda ülkeyi ziyaret ettiğinizde bu sayıyı arttırmak oldukça zorlaşıyor. Çünkü ya çok uzaklara gitmeniz, ya da yakın da olsa çok bilinmedik, seyahat edilmesi önerilmeyen veya her ne kadar güzel de olsa diğer ülkeler kadar reklamı yapılmayan, bu nedenle çok istekli olmadığınız yerlere gitmeniz gerekiyor. Bu da sınırlı bir bütçeyi yönetirken güzel alternatiflerin yanında zor kararlar vermenize neden oluyor. 50 sayısına ulaşırken yaptığım her yurtdışı gezisini farklı bir ülkeye yapsaydım bu rakama yıllar önce ulaşmış olacaktım.


En Farklı Ülke


Bugüne kadar gittiğim yerlerde en mutlu hissettiğim yer Hawaii (ABD) adaları oldu. Türkiye’den ulaşması en zor ve uçak yolculuğu ile gidilebilecek en uzak noktalardan olmasının da verdiği duygusal bir boyut var sanırım. Hem Avrupa hem de Asya üzerinden adaların başkenti Honolulu’ya giderek dünya turunu tamamladım. Asya üzerinden giderken gezdiğim ülkeler arasındaki en farklı yer kesinlikle Tokyo (Japonya) oldu. Bu ülkenin, insanlarından sokaklarındaki ışıklara kesinlikle dünyanın diğer yerlerinden farklı olduğunu düşündüm. Robotların dövüştüğü bir şov restoranına yakın zamanda dünyanın farklı bir yerinde rastlamak mümkün olmayacak diye düşünüyorum.



Ucuz Seyahat İçin Öneriler


Ben yaklaşık 10 yıldır her gün günde 10 dakika kadar süremi uçak biletlerine ve kampanyalara göz atmaya adıyorum. Bazen saniyelik fırsatlar ile çok ucuza yurtiçi ve yurtdışına biletler alınabiliyor. Bir yer ve tarihe göre karar verip sonra bilet araştırması yapmak her zaman daha pahalıya geliyor. Özellikle bayram, yılbaşı gibi talebin yoğun olduğu dönemlerde ne kadar önceden bakılırsa bakılsın ucuza tatil yapmak pek mümkün olmuyor. Bu gibi zamanlar için kredi kartı veya sadakat programlarının ücretsiz bilet fırsatlarına bakmaya çalışıyorum. Kredi kartı aidatı ödenmeyen ancak promosyon olarak bilet almaya yarayan kampanyaların takip edilmesini öneriyorum. Diğer zamanlar için önce ucuz bileti bulup sonra gezi için ailemle karar vermeye çalışıyorum. Kampanyaları takip etmek için havayolu şirketlerinin sitelerinin yanısıra benim gibi ucuz bilet araştırması yaparak bunları paylaşan insanların bulunduğu forumlara ve sosyal medyaya bakıyorum.


En büyük idealim


Eşim ile birlikte 40’a yakın ülkeyi birlikte gezdik, kızım henüz 2 yaşına gelmeden 10 farklı ülke gördü. Kızımın benden çok daha fazla ülke görmesi en büyük idealim. Beni en mutlu eden hobinin gezmek olduğunu biliyorum, kızımda da gezerken o mutluluğu farkettiğimden beri onun da böyle bir hobisi olsun istiyorum. Zamanı gelince o da belki kendine göre bir hedef belirleyip onun peşinden gider diye düşünüyorum.




















































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

50. Ülke Anısına

İlk yurtdışı seyahatimi ailemle birlikte 5 yaşındayken Almanya’ya yapmıştım. 2019 Ekim sonu itibarı ile 28 senede toplam 50 ülkeye ulaştım....