3 Ağustos 2011 Çarşamba

Ireland!

It's rainy sunny. Ayerland diye telafuz edilen bu yemyeşil adanın hava durumu için geçerli olan tek yorum bu olsa gerek. Herşeyin öncesinde, İrlanda geçmişiyle ilgili bir hapishane turu sırasında; rehberin "Sorusu olan var mı?" demesine yanıt olarak 4-5 yaşlarındaki sarışın, küçük bir kızın "burada hayalet var mı?" diye sormasıyla uzun süre tüm grubun gülmesini unutamıyorum.



Ayrıca İrlandaya giden herhangi birinin görmeden geri dönmemesi gereken "Cliffs of Moher" bu ülkede edindiğim en güzel deneyimlerden biriydi. Çok dik kayalıklardan oluşan ve vahşi doğa şartlarının başka hiç bir yerde bulunmayan kuş türlerine yaşam alanı yarattığı bu müthiş manzara, kesinlikle yaşanılması gereken bir deneyim.








Hayatımda ilk defa sağ taraftan yönetilen bir arabayla sağ şeritten araba kullanma deneyimini burda yaşadım. Özellikle karşı yola geçmek isterken her zaman baktığınız yön yerine tersten gelen bir arabayı görmek korkutucu olabiliyor.









Söylemeye bile gerek görmüyorum ama 600 km süren gün boyu yolculuğu "not even a scratch" ile tamamladım :) (Özellikle co-pilotuma hatırlatılır)

1 yorum:

50. Ülke Anısına

İlk yurtdışı seyahatimi ailemle birlikte 5 yaşındayken Almanya’ya yapmıştım. 2019 Ekim sonu itibarı ile 28 senede toplam 50 ülkeye ulaştım....